miércoles, 7 de agosto de 2013

CC & International Transport III - Con versión en español et en Français

Climate Change and International Transport
(part three and last)
English original
Versión en español a continuación

Mauricio López Dardaine


Source: United Nations ECE/TRANS/WP.5/2013/2; Group of Experts on Climate Change Impacts and Adaptation to International Transport Networks

There remains a short adendum to our first two comments, and not that it lacks in importance. From the point of view of green house gas emissions, gauged by ton transported, rail transport is far “cleaner” than road transportation, so in my opinion what happens to the rail networks around our Planet Earth is of vital importance to international trade and to us, the often indifferent citizens.

Chemins de Ferre

Le secteur des chemins de ferre a déjà été endommagé à cause du Changement Climatique. Étés plus chauds, hivers plus humides, vents plus forts, brusques changements de saison, causent une augmentation des interruptions de trafique et des coûts plus élevés d'entretien des réseaux et aussi du trafique lui-même. Et encore une augmentation de la consommation d'énergie [et encore plus d'émissions ?]. Les principaux impacts : courbure de rails, rechauffement et failles de matériel roulant, problèmes avec les signaux, augmentations de coûts de construction et entretien, failles en terrepleins, affaissement de la chaussée en proximité des ponts, surcharges de systèmes de drainage et restrictions de vitesse, retards et interruptions d'opération. Puisque tous ces impacts vont vraisemblablement augmenter dans les années prochaines, cela exige des stratégies visées vers l'adaptation au Changement Climatique ; évaluation de vulnérabilité, "mapping", planning pour entretien et émergences, compromis pour l'investigation et développement. Et aussi un guide pour l'emploi de nouvelles technologies en matière de réseaux et matérielle roulant.


Rail Transport

The rail sector has already been affected by Climate Change with hotter summers, wetter winters, stronger winds and sudden season changes causing increased traffic disruption and higher costs of network maintenance and traffic as well as higher energy consumption. Main impacts include rail buckling, rolling stock overheating and failure, signalling problems, increased construction and maintenance costs, embankment and earthwork failures, bridge scouring, overwhelming of the drainage systems and speed restrictions, delays and operation disruptions. As such impacts are likely to increase in the next decades, effective Climate Change adaptation strategies are required that will include vulnerability assessment and mapping, maintenance and emergency planning, dedicated research and development actions and the introduction of effective design guidelines and protocols for line construction using improved new technologies and for the rolling stock.

Transporte ferroviario

El sector ferroviario ya ha sido afectado por el Cambio Climático, con veranos más cálidos, inviernos más húmedos, vientos más fuertes y bruscos cambios de estación que causan un aumento de las interrupciones del tráfico y costos más elevados del mantenimiento de las redes y también del tráfico en sí, así como un mayor consumo de energía [¿y más emisiones?]. Los principales impactos incluyen pandeo de rieles, sobrecalentamiento y fallas en material rodante, problemas en señales, incremento en los costos de construcción y mantenimiento, fallas en obras de tierra y en terraplenes, socavado en zona de puentes, sobrecarga de los sistemas de drenaje y restricciones de velocidad, demoras e interrupciones operativas. Como tales impactos van a aumentar previsiblemente en las próximas décadas, se requieren estrategias efectivas de adaptación al Cambio Climático, que incluyan evaluación de vulnerabilidad y “mapeo”, planeamiento para mantenimiento y emergencias, compromiso para acciones de investigación y desarrollo y la introducción de guías de diseño efectivas y protocolos para la construcción de tendidos ferroviarios que empleen nuevas tecnologías mejoradas, lo mismo que para el material rodante.

No hay comentarios:

Publicar un comentario